وبلاگ رسمی گروه علمی و فرهنگی قانتون

مسیری برای آنان که می روند تا از قانتون باشند.

گروه علمی و فرهنگی قانتون

لینک قانتون در افسران

وبلاگ رسمی گروه علمی و فرهنگی قانتون

وَلَهُ مَن فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ ۖ کُلٌّ لَّهُ قَانِتُونَ
قانتون راه و رسم کسانی است که برای تسلیم شدن در برار امر کردگار خویش راه حقیقت را برگزیده اند و از عالم کثرت و ظلمت بسوی قله های نورانی سعادت و لقاء الهی می‌کوچند. قانتون برای شماست که عزم کرده اید این طریق سفر را تا ملاقات نور؛ که آن بی نهایتِ بی همتا، خود فرموده است: الله نور السماوات و الارض. اینجا پایگاه شما طلاب جوان است. مسیری برای آنان که می روند تا از قانتون باشند. إن شاء الله.

عضویت در خبرنامه

  • ۱
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم

از دانشگاه اقتصاد تا رهبری شیعیان

(رهبران ظهور - قسمت اول)

 

پس از تحولات تاریخی جدید در کشورهای اسلامی و برخوردهای بی سابقه با مسلمانان در این کشورها و به خصوص برخوردهای افراطی و غیرانسانی با شیعیان و دستگیری چندین رهبر بزرگ شیعه در عربستان، بحرین، ترکیه، مصر و امروز در نیجریه کانال طلاب جوان تصمیم گرفت تا به منظور نشان دادن چگونگی رشد و گرایش به مذهب شیعه و نقش آن در تاریخ جدید جهان به معرفی این رهبران شیعی در مجموعه ای سریالی تحت عنوان (رهبران ظهور) بپردازد. معرفی الگوهای زنده و موفق تبلیغ فرهنگ شیعی برای طلاب عزیزی که قصد آماده کرده خود برای حضور در چنین عرصه هایی را دارند بسیار کارآمد و قابل توجه است.

ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و روحانی شیعیان این کشور است. او در سال ۱۹۵۳ چشم به جهان گشود و دانش آموخته رشتهٔ اقتصاد است.
زکزاکی ابتدا مالکی مذهب بود، وی اولین بار امام خمینی (ره) را در پاریس ملاقات کرد و یک سال پس از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۹۸۰ زمانی که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا بود، در سمت معاون دبیرکل دانشجویان مسلمان آفریقا به ایران آمد و با رهبر انقلاب ایران دیدار نمود. او تحت تاثیر این دیدار به مذهب شیعه گرایید و مطالعات خود را درباره مذهب جعفری آغاز نمود.

 

خود او در این باره می گوید:
زمان انقلاب اسلامی ایران در تصاویر و اخبار، به خصوص از رسانه‌های غربی رویدادهای این کشور را می‌دیدم. ما در دانشگاه به فعّالیت‌های اسلامی می‌پرداختیم و سازمانی به نام «انجمن اسلامی سوره نیجریّه» داشتیم که من دبیر کلّ این انجمن در دانشگاه خودم بودم. در اواخر دهه هفتاد، یعنی ۱۹۷۸ م. معاون امور بین‌الملل این انجمن نیز بودم. در فوریه ۱۹۸۰ م. برای اوّلین سالگرد انقلاب اسلامی به ایران آمدم. قبل از آمدن به ایران، به عنوان یک مسلمان به فعّالیت‌هایی مشغول بودم و آرزو داشتم کشور اسلامی داشته باشیم و بتوانیم کنترل کشور خود را به دست بگیریم؛ چون حکومت ما کمونیستی بود؛ امّا بعد از اینکه از ایران دیدن کردم، تمام دیدگاه‌هایم تغییر کرد. ما به یک الگوی ایرانی و تعلیمات امام خمینی(ره) احتیاج داشتیم. خُب الحمدالله در دهه هشتاد جنبش اسلامی در نیجریّه آغاز شد. این جنبش از انجمن اسلامی سوره جدا شده بود و آنها وظیفه داشتند انجمن را به سوی جهان اسلام سوق دهند.


مردم نیجریه پیرو مذهب مالکی هستند. خود من تحصیلات سنّتی اسلامی را در حوزه محلّی که متعلّق به مذهب مالکی است، گذراندم و کتاب‌های مختلفی را در آنجا می‌خواندیم، از جمله: تفسیر، لغت، مقامات حریری، شرح ابن عقیل، الفیه ابن مالک و برخی شاخه‌های علم. بعد از این تحصیلات سنّتی فهم و مطالعه شیعه برای من آسان بود.

 

و از این جاست که تاریخی جدید در نیجریه آغاز می شود.

 

--------------------

به نقل از: کانال تلگرامی قانتون

هشتگ اختصاصی : #رهبران_ظهور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی